کمپرسور فشار قوی
پلاسما داتیس متخصص در تهیّه، نصب، راه اندازی، تعمیر و سرویس کمپرسورهای فشار قوی(HPAC) هوا و گاز ساور ساخت آلمان برای صنایع گوناگون، مشغول به فعالیت است.
کمپرسور پیستونی فشار قوی آب - خنک
اززمان تولید اولین کمپرسور در سال 1930، کمپانی ساور به عنوان سازنده کمپرسورهای پیستونی با کیفیّت و عملکرد بالا در تاریخ این صنعت شناخته شده است. این کمپانی با بهره گیری از تیم مجرّب و متخصّص در طراحی و ساخت کمپرسورهای فشار بالا، کمپرسورهای مورد نیاز برای استفاده در صنایع گوناگون با قابلیّت کار در شرایط محیطی خاص و سخت را طراحی و تولید می کنند. کمپرسور های تولید شده توسط کمپانی ساور به پشتوانۀ سالها تجربه و طراحی کم نظیر برای استفاده در صنایع گوناگون و مراکز تحقیقاتی دانشگاه ها که استحکام، اعتماد و قابلیّت اطمینان بالائی را می طلبد، مورد استفاده قرار می گیرند.
کمپانی ساور آلمان طیف وسیعی از کمپرسورهای فشار قوی با ظرفیّت های هوادهی متنوعی را برای استفاده و کاربرد در صنایع گوناگون طراحی و تولید می نماید.
فشار ایجاد شده در این کمپرسورها از 40 تا 500 بار ( psi580 – psi7260 (بوده و همچنین ظرفیّت هوادهی آنها بین 5 تا 2000 متر مکعب در ساعت متغیر می باشد. چنین طیف وسیع فشار و ظرفیّت هوادهی به همراه سایر ویژگی های منحصربفرد، کمپرسورهای ساخت کمپانی ساور را به بهترین و قابل اطمینان ترین گزینه برای بکارگیری در همۀ صنایع و زمینه های پژوهشی تبدیل کرده است.
از این کمپرسورهای برای فشرده سازی هوا، نیتروژن، هلیم، گاز طبیعی در ایستگاه های CNG, LNG, LPG، بیو متان (زیست متان)، هیدروژن، آرگون و دی اکسید کربن در صنایع گوناگون و برای طیف گسترده ای از کاربری ها بهره گیری می شود.
فشار: 16 – 500 بار
مدل ها: Basic, BasBoosterB, BasBoosterR, BasSealR
گازها: هوا، نیتروژن، هلیم، گاز طبیعی، زیست متان.
کمپرسورهای هوا خنک با اشغال فضای کمتر و عدم نیاز به سیستم خنک کنندۀ آبی که معمولاً شامل پمپ آب یا همان واتر پمپ و رادیاتور می باشد، استهلاک کمتری داشته و هزینۀ سرویس و نگهداری آن نیز به همان نسبت پائین تر است.
سامانۀ خنک کننده در کمپرسورهای تولیدی این کمپانی به دو صورت آب خنک و هواخنک و همچنین دارای سیستم با روغن و بدون روغن طراحی می شوند. از دیگر امتیازات کمپرسورهای فشار قوی تولید شده توسط کمپانی ساور مدل های عمودی آن است که برای استفاده در مواردی که با محدودیّت فضا مواجهیم، بهترین راه حل و گزینه را در اختیار مشتری قرار می دهند.
دو مدل از کمپرسورهای فشار قوی عمودی که به جهت طراحی و ساخت برای استفاده در فضاهای کوچک امتیازات و کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون ازجمله صنایع کشتی سازی دارند.
سری کمپرسورهای بدون روغن و فشار پائین ساخت کمپانی ساور است. مشخصات این سری عبارتند از:
فشار: 5 – 15 بار
مدل ها: Basic, BasBoosterB
گازها: هوا، نیتروژن.
کمپرسورهای ساخت کمپانی ساور آلمان بیش از 250 کاربرد متفاوت در صنایع گوناگون دارد. صنایعی که از این کمپرسورها بهره می برند عبارتند از:
صنایع خودرو سازی و صنایع وابسته
صنایع تولید زیست گاز
ساختمان سازی و مهندسی عمران
صنایع شیمیائی، داروسازی و پتروشیمی
آزمایشگاه های قطعات
آموزشگاه های غواصی و تأمین کنندگان کپسول های هوا برای غواصی
صنایع الکترونیک
صنایع غذائی و نوشابه سازی
صنایع تولید کنندۀ شیشه و سرامیک
سازمان های بهداشتی و بیمارستان ها
باشگاه های ورزش و سرگرمی
صنایع مرتبط با قلّزات و متالوژی
هواشناسی
معدن
صنایع نفت و گاز
صنایع بسته بندی
صنایع پلاستیک سازی
توزیع برق
ایمنی
مؤسسات پژوهشی و دانشگاه ها
امتیازات کمپرسورهای ساور در مقایسه با سایر کمپرسورها:
پیشرفته ترین کمپرسورها، سامانه های فرمان، سامانه های پاکسازی هوای فشرده و لوازم و تجهیزات جانبی
خدمات بهینه مشتری که با بررسی های آغازین شروع می شود و در طول زمان عمر دستگاه ادامه می یابد
کنترل صد در صد عملکرد کمپرسور تا بالاترین فشار طراحی شده شامل گواهی بازرسی 3.1
عمر طولانی عملکرد دستگاه با ضمانت ارائه قطعات قابل تعویض به مدت حداقل 25 سال
راه حل های کلیدی، طراحی شده بر اساس نیازهای مشتری
کمپرسورهای طراحی شده برای کارکرد مداوم (S1- 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته)
کلاسه بندی شده و دارای گواهینامه های منطبق با استانداردهای،ATEX, ABS, GL, DNV و غیره
کمینه و بیشینه 22.5º (± 22.5º) کج شدن نسبت به افق، برای کمپرسورهای متحرک و قابل حمل
زمان متوسط بین خرابی بالا (MTBF↑) ، زمان متوسط بین قطع بالا (MBTO↑)، زمان متوسط برای تعمیر پائین (MTTR↓)
عملکرد بی دردسر، حتی تحت شرایط بسیار سخت محیطی ( °55 درجه سانتیگراد)
سامانه خدمات رسانی ومشتری مداری فردی
پلاسما داتیس متخصص در تأمین کمپرسور فشار قوی مورد نیاز صنایع
با عملکرد قابل اطمینان تا فشار 820 bar در هر زمان و هر مکان
روش های مختلفی در رده بندی کمپرسور ها وجود دارند که به چند مورد از آنها اشاره می شود :
نحوه تقسیم بندی بر اساس
|
کمپرسورهای زیر مجموعه ها
|
موتور محرک
|
1- موتور الکتریکی 2– دیزل 3– موتور با سوخت فسیلی
|
نوع کارکرد
|
1- دینامیکی (شعاعی – محوری) 2- جابجائی مثبت ( رفت و برگشتی – دورانی )
|
پاشش روغن
|
1- اویل فری 2- اویل اینجکت
|
نوع خنک کاری
|
1- هوا خنک 2- آب خنک
|
نکات مهم و کاربردی
* کمپرسورهای شعاعی، کمپرسورهای توربینی و کمپرسورهای محوری، کمپرسورهای گریز از مرکز نیز نامیده می شوند .
* در کمپرسورهاي ديناميکي پره هاي توربين ابتدا به گاز سرعت داده و سپس به طور ناگهاني سرعت آن را کاهش داده و سپس فشار تولید می گردد .
* در کمپرسورهاي جابجايي، گاز به داخل محفظه کشيده شده و پس از تراکم به بوسيله ي يک پيستون رفت و برگشتي، از محفظه خارج ميشود.
* کمپرسورهای رفت و برگشتی که از انواع کمپرسورهای جابجائی می باشند خود به3 گروه تقسیم میگردند:
الف : بدون مکانیزم تک میل لنگ- مانند کمپرسورهای دیافراگمی
ب : با مکانیزم تک میل لنگ - مانند کمپرسورهای رفت و برگشتی پیستونی
ج : دورانی - مانند کمپرسورهای پره ای و تیغه دار( تک محوری) و کمپرسورهای مارپیچی (دو محوری)
* کمپرسورهاي دوراني معمولاً براي تراکم هوا در فشارهاي پايين و حجم زياد کاربرد دارند، در حالي که کمپرسورهاي رفت و برگشتي بيشتر به منظور تراکم گاز در فشارهاي بالا و حجمهاي کم استفاده ميشود .
* در کمپرسورهاي دوراني و مارپيچي، روغن علاوه بر روانکاري وظيفه ي آببندي و کاهش گرما را نيز به عهده دارد.
* معمولاً گاز پر فشار خروجی از کمپرسورها را از یک سیستم خنک کننده عبور میدهند تا دمای گاز دوباره به حد معمولی باز گردد .
* برخلاف کمپرسورهای جابجائی که با جریان ثابت کار میکنند، کمپرسورهای دینامیکی با فشار ثابتی کار میکنند.
* عملکرد کمپرسور دینامیکی تحت تأثیر شرایط بیرونی قرار دارد، بعنوان مثال ایجاد تغییرات جزئی در فشار ورودی باعث تغییر زیادی در ظرفیت میشود.
* کمپرسورهای دینامیک در مواردی که نیازمند دبی بالا و فشار پایین است مورد استفاده قرار می گیرند .
* قدرت تراکم کمپرسورهای جابجائی نسبت به نوع دینامیک بیشتر است. البته دبی این کمپرسورها به مراتب کمتر از نوع دینامیک میباشد.
* نیروی محرکه کمپرسورها بسته به قدرت آنها از طریق الکتروموتور ( برقی ) تامین میگردد .
کمپرسورهای گریز از مرکز
در این نوع از کمپرسورها هوا با استفاده از پرههای شعاعی وارد مرکز پروانه دواری میشود و توسط نیروی گریز از مرکز به سوی محیط پروانه دوار به بیرون پرتاب شده و قبل از اینکه هوا به مرکز پروانه دوار بعدی رانده شود، از یک پخش کننده و یک محفظه حلزونی عبور میکند، که در این محفظه انرژی جنبشی به فشار استاتیک تبدیل میشود. در کمپرسورهای گریز از مرکز نسبت فشار هر مرحله، نسبت فشار کلی کمپرسور را مشخص می کند.
در این کمپرسورها به جای یاتاقانهای ساچمهای از یاتاقانهای تخت ( JOURNAL BEARINGS ) یا همان یاتاقانهای لغزشی استفاده گردیده است.
غالباً کمپرسورهای چند مرحلهای دارای دو پروانه دوار هستند که بر روی هر دو انتهای محور گردان نصب شدهاند که بارهای محوری تولید شده توسط اختلاف فشار را خنثی میکنند.
هر کمپرسور گریز از مرکز باید بطور مناسبی آببندی شود تا میزان نشتی در راستای محور گردنده که از میان محفظه کمپرسور عبور میکند به حداقل برسد.
پیشرفته ترین آببندها در کمپرسورهای پر سرعت که تأمین کننده فشارهای بالا میباشند مورد استفاده قرار میگیرد.
رایج ترین آببندها عبارتند از: آببندهای لابیرنتی - آببندها حلقوی-آببندهای مکانیکی و آببندهای هیدرواستاتیکی
کمپرسورهای محوری
این نوع کمپرسور دارای جریان محوری است بدین معنی که هوا یا گاز از میان ردیفهایی از پرههای ثابت و متحرک در امتداد محور گردان کمپرسور عبور میکنند.
بدین ترتیب سرعت هوا بتدریج همزمان با اینکه پرههای ثابت انرژی جنبشی را به فشار تبدیل میکنند، افزایش مییابد .
معمولاً یک استوانه متعادل کنندهای در کمپرسور تعبیه میشود ، تا نیروی فشار محوری را متعادل سازد.کمپرسورهای محوری بطور کلی از کمپرسورهای گریز از مرکز کوچکتر هستند . این کمپرسورها برای میزان جریان حجمی بالا در فشار نسبتاً متوسط مورد استفاده قرار میگیرند.
کمپرسورهای جابجایی
یک کمپرسور جابجایی (Displacement compressor) دارای این خصوصیت است که حجم معینی از گاز یا هوا را محصور میکند و سپس با کاهش دادن منطقه حجم محصور شده، فشار را افزایش میدهد.
یک پمپ دوچرخه ساده ترین نوع یک کمپرسور جابجایی است ، که در این نوع پمپ ، هوا وارد سیلندر میشود و توسط پیستون متحرکی فشرده میشود.
کمپرسور پیستونی دارای اصل عملکردی مشابهی است با یک پیستون، این کمپرسور دارای پیستونی است که در آن یک میله اتصال و یک میل لنگ چرخشی باعث عقب و جلو رفتن آن میشود. اگر برای فشردن هوا فقط یک طرف پیستون استفاده شود ، پیستون یکطرفه نامیده میشود. اگر هر دو طرف بالا و پایین مورد استفاده قرار گیرد کمپرسور دو طرفه نامیده میشود .. تفاوت بین فشار در قسمت ورودی و قسمت خروجی به عنوان اندازهای از کار کمپرسور است.
کمپرسورهای پیستونی
کمپرسورهای پیستونی (Piston compressors) از جمله قدیمی ترین و متداولترین انواع کمپرسور هستند . این کمپرسورها در شکلهای دو طرفه یا یکطرفه موجود میباشند که قطعات آنها روغنکاری شونده یا روغن کاری نشونده میباشند که به اشکال متفاوتی دارای تنوع تعداد سیلندر هستند .
بیشتر کمپرسورها دارای سوپاپهای خودکار هستندکه این سوپاپ خودکار به هنگام بروز اختلافات فشار در دو سمت بشقابک سوپاپ باز و بسته میشود.
پیستونی بدون روغن
کمپرسورهای پیستونی بدون روغن (Oil-free piston compressors) دارای رینگهای پیستونی از جنس پلی اتیلنی یا کربنی میباشند و یا اینکه دیواره پیستون و سیلندر آنها میتواند همانند کمپرسورهای مارپیچی شیاردار باشد .
کمپرسورهای بزرگتر دارای یک یاتاقان متحرک و واشرهای درزگیری هستند که بر روی پینهای انگشتی پیستون قرار دارند و دارای قطعه میانی تهویه کنندهای است که از انتقال روغن از محفظه کارتل روغن به محفظه تراکم ممانعت میکند کمپرسورهای کوچکتر غالباً دارای یک کارتل روغن به همراه آببندی جهت افزایش عمر یاتاقانها هست.
کمپرسورهای دیافراگمی
کمپرسورهای دیافراگمی (Diaphragm compressors) گروه دیگری از کمپرسورها هستند که در آنها دیافراگم بطور مکانیکی یا هیدرولیکی به کار انداخته میشود.
کمپرسورهای دیفراگمی مکانیکی برای جریان اندک و فشار پایین یا به عنوان پمپهای خلاء مورد استفاده قرار میگیرند لیکن کمپرسورهای دیافراگمی هیدرولیکی برای فشار بالا مورد استفاده قرار میگیرند.
کمپرسورهای مار پیچی ( اسکرو )
اصول کلی کمپرسور جابجایی چرخشی با پیستون مار پیچی شکل (Screw compressors)، در سالهای دهه ۱۹۳۰ توسعه یافت ، و این زمانی بود که یک کمپرسور چرخشی با ظرفیت بالا و جریانی ثابت در شرایط متفاوت مورد نیاز بود .
اجزاء اصلی هواساز کمپرسور شامل روتورهای نر و مادگی میباشد ، که مادامی که به طرف یکدیگر حرکت میکنند، حجم بین آنها و محفظه کاهش مییابد.
هر هواساز مارپیچ دارای نسبت فشار ثابتی است که به طول مارپیچ، فاصله میان دندههای مارپیچ و شکل مجرای تخلیه آن بستگی دارد برای بدست آوردن بهترین راندمان ، نسبت فشار باید با فشار کاری مورد نیاز تطبیق داده شود.
کمپرسور مارپیچی دارای سوپاپ نبوده و هیچ نیروی مکانیکی ندارد که باعث عدم تعادل شود . این بدین معنی است که این نوع کمپرسور با ابعاد برونی کوچک میتواند با سرعت میله گردنده بالائی کارکند و جریان عظیمی را ترکیب نماید.
یک نیروی محوری فعال که به اختلاف فشار بین ورودی و خروجی بستگی دارد بر یاتاقانها وارد میگردد. مارپیچ که در اصل متقارن بود، هم اکنون در طرحهای مختلف به صورت اشکال حلزونی توسعه یافته است.
کمپرسورهای مارپیچی بدون روغن
اولین کمپرسورهای مارپیچی دارای شکل متقارنی بودند و در محفظه فشارآنها از مایع استفاده نمیشد . به همین دلیل به آنها کمپرسورهای مارپیچی بدون روغن یا خشک میگفتند.
در اواخر دهه ۱۹۶۰ کمپرسور مارپیچی بدون روغن با سرعت بالا تولید شد که دارای شکل مارپیچ نامتقارنی بود. این شکل جدید روتور بطور چشمگیری منجر به افزایش راندمان شد، این افزایش کارائی به علت کاهش نشت در دستگاه بود.
در کمپرسورهای مارپیچی خشک از یک چرخ دنده بیرونی استفاده میشود تا روتورهای چرخشی را که در جهت عکس یکدیگر حرکت مینمایند، هماهنگ کند. از آنجائیکه روتورها نه با یکدیگر و نه با محفظه تراکم کمپرسور تماس پیدا میکنند بنابراین در محفظه تراکم نیازی به روغن کاری نیست در نتیجه هوای فشرده شده کاملاً عاری از روغن است.
روتورها و محفظه با دقت بسیار زیادی ساخته میشوند تا نشت روغن از قسمت تراکم به قسمت ورود هوا به حداقل برسد نسبت فشار هوا اختلاط شده توسط اختلاف درجه حرارت بین ورودی و خروجی، محدود میشود. به همین دلیل است که کمپرسورهای مارپیچی بدون روغن را غالباً به صورت چندین مرحلهای میسازند.
کمپرسورهای مارپیچی مایع تزریقی
در این نوع کمپرسورها مایعی با هدف روغن کاری و خنک کاری به محفظه تراکم و غالباً به یاتاقانهای کمپرسور تزریق میشود . نقش این مایع خنک کاری و روغن کاری کمپرسور و کاهش نشت برگشتی به قسمت ورودی هوا است.
امروزه روغن به دلیل خواص خوب روانسازی ، رایج ترین ماده مورد استفاده در روانکاری است با این حال از مایعات دیگری نظیر آب نیز جهت روانکاری استفاده میشود .
کمپرسورهای مارپیچ مایع تزریقی میتوانند برای نسبتهای فشار بالا ساخته شوند ، زیرا که با یک مرحله تراکم هوا فشاری معادل 13 بار ایجاد مینمایند.
کمپرسورهای فرفرهای
این کمپرسور یکی از انواع کمپرسورهای جابجایی مارپیچی بدون روغن است، به عنوان مثال این کمپرسور با کاهش همواره حجم معینی از هوا آن را فشرده میسازد. واحد هواساز کمپرسور از یک حلزونی ثابت در قسمت محفظه و یک موتور که بصورت گریز از مرکز راهاندازی میشود و همچنین یک مارپیچ متحرک، تشکیل شدهاست. حلزونیها با اختلاف فاز ۱۸۰ درجه نصب میشود تا محفظه هوایی با حجمهای متغیری را تشکیل دهند. این امر باعث میشود که قسمتهای تشکیل دهنده کمپرسور دارای تعادل شعاعی باشند، میزان نشتی وقتیکه اختلاف فشار در محفظههای هوا کمتر ازاختلاف فشار بین ورودی و خروجی باشد، به حداقل میرسد. حلزونی متحرکت توسط میل لنگی به کار انداخته میشود که دارای کورس کوتاهی است و این مارپیچ بطور گریز از مرکز در حول مرکز حلزونی ثابت حرکت میکند. قسمت ورودی هوا در بالای محفظه تعبیه شدهاست.
وقتیکه مارپیچ متحرک برخلاف عقربههای ساعت حرکت میکند ، هوا به داخل فرستاده میشود و در یکی از محفظههای هوا حبس و بطور متغیری به سمت مرکز فشرده میشود. در این قسمت دریچه خروجی و سوپاپ یکطرفهای تعبیه شدهاست.
از آنجائیکه این فرایند عاری از هر گونه تغییرات گشتاور بوده ، تقریباً آرام و بدون لزرش است. بنابراین با کمپرسور پیستونی قابل مقایسهاست.
کمپرسورهای پره ای
اصول کار کمپرسورهای پرهای (Vane compressor) همانند بسیاری از موتورهای هوای فشرده دیگر است. پرهها معمولاً از آلیاژهای ریختگی مخصوص ساخته میشوند و بیشتر کمپرسورها از نوع روغنکاری شونده میباشند.
یک روتور که دارای پرههای متحرک شعاعی است به صورت خارج از مرکز در محفظه استاتور نصب میشود. وقتیکه روتور میچرخد ، پرهها به واسطه نیروی گریز از مرکز با دیوارههای استاتور تماس برقرار مینماید وقتیکه فاصله بین روتور و استاتور افزایش مییابد ، هوا به داخل فرستاده میشود. هوا در محفظههای مختلف کمپرسور حبس شده و حجم این محفظهها همزمان با چرخش کاهش مییابد ، و هنگامی که پرهها از مقابل مجرای خروجی میگذرند ، هوا تخلیه می گردد.
کمپرسورهای حلقه روغنی
کمپرسور حلقه روغنی (Liquid-ring compressor) یکی از انواع کمپرسورهای جابجایی بوده که دارای نسبت فشار درونی میباشد.
روتور این کمپرسور دارای پرههای ثابتی است که به صورت خارج از مرکز در یک محفظه قرار گرفته که بخشی ازآن با مایعی پر میشود. چرخ پره، مایع را به اطراف محفظه کمپرسور منتقل نموده و به واسطه نیروی گریز از مرکز حلقهای از مایع در اطراف محفظه کمپرسور تشکیل میشود. از آنجائیکه محفظه کمپرسور بیضوی شکل است حلقه مایع به صورت خارج از مرکز در اطراف روتور قرار میگیرد. حجم بین چرخ پره بطور متناوب تغییر میکند.
این کمپرسور معمولاً دارای دو محفظه تراکم متقارن رو به روی هم است تا بدین ترتیب از اعمال نیروهای شعاعی بر روی یاتاقانها ممانعت به عمل آید.
فرایند خنک کاری در این کمپرسور بصورت مستقیم است و به تماس بین مایع و هوا بستگی دارد، به این معنی است که افزایش درجه حرارت بر روی هوای تراکم یافته خیلی کم است. با این وجود، اتلاف از طریق اصطکاک گرانروی مایع بین محفظه و تیغهها بالا است. هوا توسط مایع کمپرسور اشباع میشود، که بطور معمول آب است. گاهی اوقات به منظور جذب عنصر تشکیل دهنده معینی از گاز و یا حفاظت کردن کمپرسور در مقابل فرسودگی و خوردگی در مواقعی که گازهای تهاجمی تحت فشار قرار میگیرند، میتوان از مایعات دیگری نیز استفاده کرد.
دمندهها
یک دمنده (Blower)، به این علت که بدون تراکم سازی درونی کار میکند ، کمپرسور جابجایی نیست .
وقتی که محفظه تراکم در تماس با مجرای خروجی قرار میگیرد، هوای فشرده از قسمت تراکم رهائی مییابد. وقتی که حجم اتاقک فشار با چرخشهای پیوسته کاهش مییابد، عمل تراکم صورت میپذیرد. بدین ترتیب، تراکم در تقابل با فشار کاملاً مخالف صورت میگیرد و به همین دلیل بازدهی کمپرسور کاهش مییابد و سر و صدای زیادی تولید میشود. دور روتر هم شکل، متقارن معمولی، که برخلاف جهت یکدیگر در محفظه دارای انتهای مسطح میچرخند، در محفظه استوانهای کار میکنند. روتورها توسط چرخ دنده همزمان کنندهای به طور همزمان با یکدیگر میچرخند. دمندههای معمولاً هوا روغنکاری نشونده میباشند.
بازدهی پایین باعث میشود که آنها فقط در کاربردهای کم فشار و فشرده سازی تک مرحلهای مورد استفاده قرار گیرند، حتی اگر دو یا سه مرحلهای آن در دسترس باشد. دمندهها معمولاً به عنوان پمپهای خلاء و عوامل نیوماتیکی به کار گرفته میشوند.
پمپهای خلاء
خلاء به معنی فشار پایینتر نسبت به فشار آتمسفر است. یک پمپ خلاء ، کمپرسوری است که در این دامنه فشار کار میکند از جمله ویژگی خاص پمپ خلاء این است که آنها با نسبت فشار خیلی بالا کار میکنند، با این وجود، علیرغم این موضوع، کمپرسورهای متراکم کننده چند مرحلهای میتوانند برای محدوده فشارهای ۱ بار تا ۱/. بار مورد استفاده قرار گیرند .
به صورت خارج از مرکز در اطراف روتور قرار میگیرد. حجم بین چرخ پره بطور متناوب تغییر میکند.
این کمپرسور معمولاً دارای دو محفظه تراکم متقارن رو به روی هم است تا بدین ترتیب از اعمال نیروهای شعاعی بر روی یاتاقانها ممانعت به عمل آید.
صنایع برای تأمین فشار تا 500 bar به کمپرسورهای پیستونی نیاز دارند تا بتوانند فراآوری و تولید خود را که نیازمند هوا با فشار بالا و یا گاز با فشار بالا می باشد را کنترل نمایند .
کمپرسورهای بادی و راه انداز شرکت ساور، ثابت کرده اند که در کاربرد در صنایع گوناگون که حجم هوا، سرعت و کارآئی بالائی را می طلبند، عملکرد بسیار خوب و قابل اطمینان داشته و در شمار پیشرفته ترین و کارآمدترین کمپرسورهای جهان قرار دارند.
شرکت پلاسما داتیس بعنوان نماینده شرکت ساور در ایران ، آمادگی دارد تا از ابتدائی ترین مرحله پروژه شامل انتخاب مدل مورد نیاز، تا نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش ، مشاوره های لازم وتخصصی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد .
* دامنه فشار و هوادهی کمپرسورهای ساور *
دامنه حجم هوادهی
m3/h
|
Max .Pressure
( bar )
|
Min .Pressure
( bar )
|
10 – 2000
|
820
|
5
|